Fallout New Vegas: Karaván kártyajáték
Ez a játékban lévő kártyajáték, amihez össze kell gyüjtened egy paklinyi kártyát.
A lényeg az hogy három karavánod van...kezdésnek leraksz mindegyikhez egy-egy lapot, ami csak szám lehet 2-10-ig. Ez meghatározza az alapot.
Utána a következő kártya már akármi lehet. A lényeg, hogy hamarabb érd a caravánjaiddal a 21 -26 közötti értéket, minél közelebb a 26-hoz.. ( Minden szám annyit ér ami rá van írva) De a másodszorra rakott kártyád meghatározza, hogy mit rakhatsz utána. legegyszerűbb egy példán : ha kezdetnek 5-öst raksz, másodszorra 6-ost, akkor utána csak hat feletti kártyát tehetsz. ha raksz 8-ast utána csak 8at, tehát minnél többet... ugyanez van lefele.
- Az Ász 1et ér.
- Dáma megfordítja a rakható sorrendet: tehát ha 6-7-8 volt, akkor utána 9-est rakhatnál lekisebbet, ha raksz egy dámát, akkor 7-től kisebbeket azon oszlop alá.
- Király duplázza az adott kártya értékét, amire rárakod! ( jó stratégia lehet, ha nem magadnak rakod le hanem az ellenfelednek, s pl egy tizest dublázol neki máris nem 26-on áll hanem harminchaton.)
- Bubi: törli az oszlopot, onnantól, ahova lerakod: pl.: van egy karaván 6-7-8, lerakod a 7-es mellé a bubit, akkor 7-8-at törli, ha 6-os mellé rakod, akkor az egész sort törli.
- Joker: ha számos kártya mellé rakod, akkor a lerakott összes ugyanolyan számos lapot törli az asztalról: pl.: 2-e mellé rakva, az összes asztalon lévő 2-es törlődik.
Ellenben, ha ászra rakod akkor, az összes ugyanolyan színű kártya törlődik az asztalról: pl.: pikk ászra rakva, az összes pikk törlődik az asztalról.
Az nyer aki hamarabb elad két karavánt minél magasabb áron, vagy ha döntetlen van, mindhármat ( szivatni kell az ellent, hogy ne essen bele a 21-26-os intervallumba.
És az irányítás a kurzorgombokkal történik és ha kiválasztod mit akarsz letenni az asztalra, akkor lefelé kell nyomnod egyet, mert alapként a kártya mellé tenné.
|