Éredemes a négy kezdő karakter készítésénél a Wasteland 2-ben egy Vezető egy Orvos és egy Mesterlővészt is kialakitani.
Leírom mivel érdemes kezdeni:
Vezér (ő viszi a dumálós skill-eket meg a leadership-et) C:4, L:1, A:5, S:3, Sp:1, I:4, Ch:8-10. Skill-ek induláskor: Valamelyik Ass skill, assault rifle 2-3, Leadership 2-es szinten (4 pont). Ha valaki hajlandó lemondani az Ass skill-ek némelyikéről akkor érdemes lehet 3-asra növelni a leadership-et. Annak minden pontja aranyat ér a többiek számára harcban. Nála Ch lesz még növelve, majd Str és Coordination amikor tulajdonság pontokat kap 10 szintenként.
Doki C:4, L:1, A:5, S:3, Sp:5, I:8-10, Ch:1. Skill-ek: Surgeon és Field Medic 2-es szinten (8 pont), Submachine Gun esetleg Mechanical Repair 1-es szinten (összesen 4 pont). Neki az INT kell feltolni max-ra, meg kap majd erőt is (a HP-k miatt fontos). Mivel a legtöbb skill pontot ő fogja kapni, így ő lesz a toaster repair emberem is.
A jobb gyógycsomagokhoz igen magas skill is szükségeltethet (a legjobbhoz úgy emlékszem 8-as, az egyel gyengébbhez 6-os), így a gyengébb gyógyító maradjon a kis alap csomagoknál.
Érdemes lehet a gyógyítás miatt másnak is megtanítani a Surgeon skill-t, mert ha doki is kifekszik legyen aki feléleszti.
Sniper C8: L:1, A:8, S:3, Sp:3, I:4, Ch:1. Skill-ek:Sniper Rife 2-3 , Perception 2-3
Technikus. C6: L:1, A:6, S:4, Sp:6, I:4, Ch:1. Skill-ek: Assault rifle 2 (4 pont), Alarm Disarming 2 (4 pont), Computer Science 1 (2 pont), Demolition 1 (2 pont). Ő majd még tanul weaponsmithing-et is, erőt és koordinációt növelek majd nála.
Zárbuzerátor és "erős" ember. C6: L:1, A:6, S:6, Sp:4, I:4, Ch:1. Skill-ek: Assault Rifle 1 (2 pont), Safecracking 1 (2 pont), Lockpicking 2 (4 pont), Perception 1 (2 pont), outdoorsman 1 (2 pont). Ez utóbbi nem szükséges ha valaki nem akar elkerülni bunyókat. Más helyen még csak egyszer, az AG center alagsorában vettem hasznát a skill-nek mikor búra mögül növényeket lehetett kivenni.
Fontos:
A plusz csapattagok felvételének van charisma követelménye (mindegy kinek, de legyen egynél magasabb karizmájú karakter a csapatban, mert ha mindenkinek 1-es akkor nem vehetsz fel új tagot az alap négyesed mellé, két extra csapattaghoz már 4-es karizma kell ha nem tévedek nagyot, én ezért indítom a vezéremet legalább ekkora értékkel).
Itt vannak a késöbb választható csapattagok :
Angela Death - The Veteran Ranger
CO 8 LK 1 AW 6 ST 4 SP 6 IQ 4 CH 2 (31 points total)
Skills: Alarm Disarming 4, Assault Rifles 6, Brute Force 5, Field Stripping 4, Kiss Ass 3, Outdoorsman 4, Weaponsmithing 2 (72 points total)
Equipment: Ace's Wrench (Unique), Canteen, Faded Letters, Pain Relievers, M1-1 Carbine with 10x 7.62mm Rounds
location: Ranger Citadel
Chisel - Criminal Scum
CO 6 LK 3 AW 8 ST 4 SP 8 IQ 4 CH 2 (35 points total)
Skills: Brute Force 4, Handgun 4, Submachine Guns 4, Weaponsmithing 4 (32 points total!)
Equipment: Canteen, Auto Glick with 30x 9mm Rounds, Pain Relievers
location: Rail Nomads Camp
Ralphy - Naive Kid
CO 4 LK 2 AW 4 ST 6 SP 6 IQ 4 CH 6 (32 points total)
Skills: Bladed Weapons 3, Evasion 2, Move Silently 2, Salvaging 2 (18 points total)
Equipment: Canteen, Lockpick, Pain Relievers
location: Rail Nomads Camp
Rose - Grumpy Old Woman
CO 6 LK 4 AW 6 ST 2 SP 4 IQ 4 CH 2 (28 points total)
Skills: Handguns 2, Field Medic 2, Surgeon 2 (12 points total)
Equipment: Canteen, Pain Relievers, Rose's Notebook, Rose's Thorn with 30x 12 Gauge 00 Buckshot
location: Ag Center Central Complex
Scotchmo - Lord of the Hobos
CO 6 LK 10 AW 8 ST 8 SP 8 IQ 4 CH 2 (46 points total!)
Skills: Alarm Disarm 2, Barter 2, Bladed Weapons 2, Safecracking 2, Smart Ass 2 (20 points total)
Equipment: Canteen, Machete, Lockpicks
location: Rail Nomads Camp
Vulture's Cry - Indian Princess
CO 4 LK 2 AW 6 ST 3 SP 6 IQ 2 CH 6 (29 points total)
Skills: Brute Force 1, Field Medic 2, Kiss Ass 2, Outdoorsman 2, Perception 1, Sniper Rifles 2 (20 points total)
Equipment: None!
location: Highpool
Nem teljes a lista, van még Takayuki (Leve L'Upe Mine) és Lexicanum (Damonta) is - a teljesség igénye nélkül. Los Angeles-ben is lesz még minimum 3-4 companion emlékezetem szerint, nálam kettő jött is magától a bázis elé...és ha már kalkulálás, L.A.-ben kegyetlen lesz az élet magasabb szintű energia fegyveres skill nélkül (4-6 környéke nem árt), érdemes rá gyúrni még Arizónában. A 3 párbeszédes skillből is találkoztam nem kevés esettel ahol 8-ra vagy akár 10-re is szükség volt hogy el tudjunk érni valamit (amit másképp nem lehet)...a zártörés és széftörés területén szintén lesznek poén pillanatok, amikor 10-es szinten bedobja a játék a 64 vagy akár 38%-os sikerességi esélyt, még jó hogy létezik a quickload...nincs mit szépíteni rajta, kerek perec L.A. hatalmas szopóroller lesz először megérkezve, tátong a balansz szakadék.
A harcban a sorrend meghatározója az egyének initiative értéke.
-----------
Noodle: a játék kimentett állásai sima, notepadban is szerkeszthető XML fájlok, minden olvashatóan és érthetően ott van. Ha nem vagy időmilliomos (mint pl én se vagyok az), ha menet közben kiderül hogy nagyon elkeféltél valamit (pl statok) akkor simán átalakíthatod a karaktereket. Persze ha becsületes vagy akkor ezt úgy csinálod hogyha 2-vel növelsz vmit akkor azt a 2 pontot elveszed vhonnan. Ahogy elnézem pl ez nálam így fog történni a karizmánál: ahhoz képest hogy mindenhol azt olvastam irreleváns stat (az XP bónusznak hosszútávon nincs szerepe) utóbb kiderült hogy a csapat létszámának bővítéséhez nélkülözhetetlen. Újrakezdeni nincs kedvem még akkor se ha vki szerint 10 órányi játék nem sok, így jön a FIX :)
---------
-------------
Második nehézségen a sniper és az energy weapon is még használható kategória, a nehéz géppuskák határeset, de az assault rifle már erősen igyekszik kisajátítani az elsőséget.
Ranger fokozaton az assault rifle kivételével sajnos hanyagolni kell már a fegyvereket. Lehet tartalékolni egy karakternél a pontokat energy-re ha sikerül megszerezni a death ray blaster-t, de az a fegyver kb cheat kategória annyira elcseszettül erő.
Legnehezebb fokozaton szerintem ugyanaz lehet a helyzet, mint Ranger nehézségen.
A hiányzó skill-ek meg pótolva lesznek extra karakterekkel. Elsőnek mindjárt ott lesz ugye Angela, aki hozza a brute force és a weaponsmithing skill-eket, de ez utóbbira ki kell képezzem egy emberem mert a sztori során ő el fogja hagyni a csapatot. A surgeon skill-t érdemes legalább 3-arsa vagy 4-esre feltolni ha valaki az AG Center-en akar segíteni (ezzel lehet kiszedni a falhoz tapasztott embereket, ha használja rajtuk surgeon képességét a doki, de sietni kell mert a növények szétroppantják a foglyot ha totojázik az ember)
A luck szándékosan alacsony mindenütt, mert nem volt különösebb haszna a magasabb értékeknek és akkora különbséget nem vettem észre az alacsony és közepes értékek között, hogy érdemes legyen magasabbra állítani. Charisma is csak a vezérnek fontos, a többiek nem profitálnak belőle sajnos. Egy vezér meg elég mert úgyis csak a legmagasabb leadership értékű számít annak, így a kisebb értékű vezérek tudása nem érvényesül.
Csapat összeállításnál, kreálásnál az Assault rifle és a Sniper Rife kivételével hagyj minden fegyvert figyelmen kívül. Egyik sem közelíti meg hatékonyságban egy jól felszerelt puska teljesítményét és lőtávolságát, még a legerősebb mesterlövész csúzli sem. Az energy weapons egy vicc, még a robotok ellen is. Ez alól csak egy unique fegyver, a játék legerősebb, leginkább elbaltázott fegyvere a Gamma Ray Blaster a kivétel. Annak alap sebzése 100 pont körüli, threshold-ja 2-es (ez annyit tesz, hogy minden ellenfél ellen aminek nincs páncélja vagy csak 1-es, a fegyver a felét sebzi, minden célpontnak aminek kettesnél nagyobb a páncélja azon meg duplán) és képes 3-as sorozatot lőni. Még jó hogy csak egy van belőle.
Amúgy viszont a 7.62-es lőszert tüzelő G41-es minden más fegyvert nagyon csúnyán lealáz. Még a legjobban páncélozott célpontokon is képes gond nélkül egy tripla sorozattal és magas assault rifle skill mellett akár 200+ sebzést okozni (magasa fegyver penetration értéke így a legtöbb ellenféllel szemben összejön akár a 300+ is egy sorozatból).
Közelharci fegyverekből meg egyedül a brawling ami megérheti. Egyrészt ez a leggyorsabb és bár kezdetben siralmas a sebzése, ez az egyetlen fegyver aminek sebzésébe beleadódik a karakter szintje is. A magas erőből annyiban profitál a verekedés, hogy nő a kritikus sebzés szorzója. Másodlagos fegyverként megteszi csak ne kezdjen rohangászni az ember az ellenfél felé, várja meg míg azok odaérnek. A játék végén például dragon claw-val (nagyon magas penetration értéke van, sebzése 1-es szintű karakterre van megadva és 16-18 közötti, ami 40+-os szinten 40+-al növekszik és magas skill esetén mindig kritikus sebzéseket nyoamt majd vele az ember ami még a legcombosabb robotok ellen is 200-250-es sebzést jelent egy ütéssel ami 3 AP-be kerül, míg ha összejön a lucky critical akkor a 300+-os sebzés sem ritka). Ez a két harcmodor ami tényleg megéri a fejlesztést mert minden mást überel.
Esetleg, nagyon esetleg, nem harci vezér karakternek (karizma, leadership és dumálós skill-ek induláskor) még szóba jöhet a sniper, mert kezdetben elég jó sebzés és lőtáv amit ad, de ez gyorsan eldolgozásra kerül és az assault rifle kategória átveszi a vezetést.
---------
Coordination viszont fontosabb, aki harcolni akar annak kell a 6-os. Awareness nem akkora létszükséglet de a puskásoknak kétségtelenül jól jön, hogy messziről észreveszik az ellenfelet. Intelligence ez egyéni preferencia kérdése. 4-es kell ez tény, ekkor lesz 3 skill point szintenként összeszedhető. 8-al lesz 4. 3-al sincs semmi gondja csapatomnak, bár van a brancsban egy valaki akinek ennél magasabb. Ő tanul több skill-t azt ennyi. A többieknek bőven elég az a 3-4 amit megtanulnak és fejlesztenek. Nem kell mindenkinek mindenhez értenie. Kettőnél több 8-as INT-ű karakter akkor szükséges, ha nem akar az ember felvenni kísérőket hanem csak a négy fős csapatával nyomul és esetleg állati/robot kísérőkkel. Előbbiek tulajdonság bónuszt adnak annak, aki megszelídíti őket (animal skill). A kecske például awareness-t a patkány INT-et és így tovább.
STR jó ha van 4-es, mert ez több vihető cuccot és több HP-t jelent. Nem kell mindenkinek ekkora legyen, kezdetben még a 3 is gond nélkül működik. Elég ha 10-es szinten rádob az ember +1 pontot. Egy embernek érdemes ennél magasabb értékkel indulnia, hogy legyen aki jól megterhelhető. Később úgyis lehet szerezni Army Issue Backpack-ot (ez egy trinket), ami 20-al növeli a cipelhető cucc mennyiségét és a vízkészletet is ennyivel emeli.
Két fegyveres skill fejlesztése, különösen a játék elején vagy induláskor, felesleges luxus és szükségtelen is. Egy lőfegyver és majd idővel az energy egy embernek (de csak akkor ha sikerült megszerezni a unique energy puskát mielőtt az ember átmegy LA-be).
A Safe Cracking kimondottan loot skill, a játékban nincs széfben egy hely kivételével quest item, így aki kihagyja ezt a skill-t az legfeljebb némi felszerelést bukik.
Lockpicking, alarm disarming az mindenképpen szükséges, főleg mivel utóbbival az elektronikus és security lockdown szintű "zárak" is nyithatóak. Computer Science a gépek feltöréséhez és akár elektronikus zárak birizgálásához is jól jön. Ezt a hármat egy fegyveres skill kíséretében lehet egy karakternek tanítani.
Perception sok helyütt jó szolgálatot tehet így szerintem nélkülözhetetlen. Demolitions egy príma Xp növelő eszköz, mert rengeteg az akna és a csapda amik hatástalanításakor szépen hoz a karakternek Xp-t és így gyorsítja szintlépését. Perception mellé ideális.
Mechanical repair szinte nem is kell a játékban. Arra mondjuk jó, hogy egy helyen egy robot társat szerezzen vele az ember, illetve ha sikerült egy zárat critical failure-rel elcseszni, akkor ezzel a skill-el helyre lehet hozni és aztán lehet ismét próbálkozni a nyitással. A játék elején még nincs rá nagy szükség (a rádió torony a radio tower helyszínen ezzel vagy a computer science skill-el is megjavítható).
Medic és surgeon skill-ek legalább egy embernél legyenek meg. Ő lesz a gyógyító. A medic speciel másnak is tanítható ha van pár felesleges pont, így az illető az alacsony skill igényű medic csomagokat tudja majd használni és így másokat gyógyítani, plusz magának Xp-t generálni. A surgeon meg számtalan helyzetben jól jön. Vérzést elállítani (kell hozzá megfelelő cucc is), NPC-ket gyógyítani vagy épp megmenteni.
Toaster repair egy must have skill. Rengeteg toaster van és szinte minden onnan kikerülő tárgyra kíváncsi valaki aki ad érte valami jobbat vagy mást. Nem szabad kihagyni és már a játék elejétől jó ha megvan.
Weaponsmithing kezdetben letudható Angela kisasszonnyal. Hasznos, mert Arizonában az egyik fő bevételi forrást fogja biztosítani és a modok megszerzésében valamint beépítésében is kiemelkedő szerepe van. Ha nem akar az ember NPC-kkel vacakolni, akkor valaki tanulja meg induláskor vagy 1-2 szintlépésen belül.
A dumálós skill-ek (Smart/hard/kiss ass) egy embernél összpontosulhatnak, nem kell szétszórni a csapattagok között. Nem egy helyzetet segítenek megoldani, rávilágítani alternatív megoldásokra. Egy RPG-ben elengedhetetlenek.
Bartering felejthető és felesleges. A megfelelő dolgokkal ugyanis sokkal több pénzt lehet csinálni, mint amennyit a bartering által nyerne az ember.
--------
Coordination - Kordináció
Meghatározza a Ranger mozgáskordinációs képességét mind a finom
kéz-szem koordinációt és az egyensúlyérzéket.
A kordináció szükséges a fegyvereseknek, minimálisan szükséges a távolsági fegyverekhez.
Közepes bónuszt ad az AKCIÓPONT-okhoz és a távolsági sebzéshez.
Luck -Szerencse
Meghatározhatalan veleszületett tulajdonság.
Az egyik legsokoldalúbb atribútum.
Széles körben ad kissebb prémiumokat.
Közepes bónusz :Kritikus sebzés esély, Kitérés.
esély plusz mozgáspontra a körben, bónusz életerő szintlépéshez.
Igazán nincs rá szükség egyik karakternél sem.
Awareness - Észlelés
Nem csak a látásra utal hogy szemüveges e a Ranger,
Nagy hatással van kezdeményezésre és egyéb harci statisztikára.
Fontos szempont a Rangernek ha szeretne kezdeményezni a harcban
Legyen az egy bunyós, hogy odaérjen vagy egy mesterlövész hogy adhason egy gyors első lövést.
Bonuszt ad a kezdeményezéshez , Kitéréshez, Észlelési távolsághoz.
Strength - Erő
A Ranger tiszta nyers ereje.
Természetes tulajdonsága a Bunyósoknak, nehéz fegyvereknek, Brutális erőnek.
Bonusz : Teherbirás, Akciópont, Kezdő életerő, Életerő szintlépésenként.
Közelherci sebzés.
Speed- Sebesség
Nem csak azér fontos hogy gyorsan fuss hanem meghatározza a Ranger reakcióját, gyorsaságát.
Fontos a taktikai mozgás a harcmezőn.
Bónuszok:Harci sebesség, Kezdeményezés, Akció Pontok, Kitérés.
Intelligence - Intelligencia
Új információk megtanulása és ezáltak a képességek gyorsaban növekednek.
Elsődleges fontosságú az "okos" karaktereknek orvos, számítógép zsenik.
De vigyázni kell hogy a karakter lépést tudjon tartani a csapattal a fejlődésben.
Bónuszok: Skillpont per szintlépés, Akciópont, és képesség hogy olvassa a magas szintű könyveket.
Itt pedig abszolút minimum 4-es Intelligence érték legyen minden esetben. Ennél kevesebbel csak szívás van. Magasabban csak akkor gondolkozz, ha az 8-as vagy 10-es. Ezek az értékek adnak bónuszokat a szintenkénti skill pontokra.
Charisma - Karizma
Egyedi tulakdonság ami nincs hatással a statisztikákra, viszont meghatározza hogy más NPC- csatlakoznak e a csapathoz.
Hatással van a kereskedelemre, befolyásolja a beszélgetéseket
Kihat a vezetői képességre !
--------------------
--------------------
Képesség fejlesztése
1-3 szint 2 pont
4-6 szint 4 pont
7-9 szint 6 pont
10 szint 8 pont
----------------
Az előre elkészített karakterek általában három képességre kapnak 2 pontot.
Azaz ez egy kiegyensúlyozott megközelítés szakosodott és általános karakternek, de
12 Skill Pont elérhető,választhatsz, hogy még ennél is tovább,szakosítod
és fejlesztheted az egyik képességet egészen 4-ig, igy elköltveköltve 10 pontot.
vagy általánosítasz, és fejlesztesz hat képességet.
A Ranger Testreszabása csak rajtad áll, bár Nagyon ajánlott egy kiegyensúlyozott karakter
pár változatos képességgel!
----------------
A fegyveres skillek:
Assault Rifles - Géppuska
(sok sebzés, elveszítik a pontosság közelről, nehéz töltényt találni)
Ezért kell tactical scope és long barrel minden assault rifle-re, mert ez a kettő együtt eszement módon kitolja a lőtávolságot (optimálisat is és a maximumot is), plusz növeli a pontosságot. Ezzel a módszerrel még a tuningolt sniper rifle is alig marad az AR előtt lőtávolság tekintetében, pusztítóerőben meg elmarad mögöttük.
Bladed Weapons - Vágófegyver
(alacsony páncélozott ellenség pl mutánsok ellen hatásos,nagy kritikus esély)
Blunt Weapons - Ütőfegyver
(páncélos egységek ellen, nagy sebzés,kicsi kritikus esély)
Brawling - Verekedés
(box, kevés akciópontba kerül,sok támadás)
Energy Weapons - Energia fegyverek
(erősen páncélozott egységek ellen, gyenge páncélzat ellen kevésbé hasznos, kevés lőszer)
Handguns - Kézifegyverek
(lehetséges másodlagos fegyver, nagy kritikus esély, gyakori lőszer, kicsi átütő erő)
Heavy Weapons - Nehéz fegyverek
(Területre hat, nagy sebzés, nagy átütőerő, sok akciópont, lőszerpazarló )
Shotguns - Sörétes
(ideális tömegleszámolási fegyver, kúp alakban területre hat, közepes akciópont, távolra hatástalan)
Sniper Rifles - Mesterlövész puska
(egy lövés messziről, nagy sebzés,sok akciópont,drága lőszer és nehéz találni,közelre hatástalan)
Submachine Guns - Géppisztoly
(sok lövés közelről nagyon pontos, olcsó könyen található lőszer)
FONTOS: Ha egy fegyver átütőereje nem éri el egy páncélét akkor annak sebzése levonódik belőle!!!
----------------------------------------------------------------
Általános képességek
Animal Whisperer - Állatszelidítő (Suttogó)
Az állatok megszelidíthetők és rávehetőek hogy kövessék a csapatot (bónuszt adva).
Vagy pl hazaihetünk egy elkóborolt kutyát.
Barter - Kereskedés
Minden pont barter 2% bónuszt jelent kereskedelmi helyzetekben.
Elég egy emberrel fejleszteni mert a teljes csapatra hat!
Szinte felesleges skill nem hoz annyit mint rászán az ember, inkább pénz gyüjtésre kell koncentrálni. (Írva van hogyan lehet könnyen pénzhez jutni a játék elején)
Brute Force - Brutál Erő
Ajtók, ládák, falak, pillérek összezúzása
Előfordulhat például hogy tönkremegy néhány tartalma a konténernek.
Hard Ass - Keménykedés
Képesség, hogy beszélj keményen megfélemlítve az embereket, azzal a céllal
hogy hagyjon fel a harccal, vagy egyszerűen csak engedi át valamit
kattints a megfelelő kulcsszón amely oldva, ha a készség szint elegendő.
Minden beszélgetés szituációs,és ha a lehetőség kimaradt, akkor általában nem
tér vissza erre a konkrét beszélgetésre.
Kiss Ass - Hízelgés
Képesség, hogy meggyőzze az embereket édes beszéddel.
(Beszélgető szituációban)
Leadership - Vezetés
Parncsolás másoknak.Két tényezőre bomlik.
Ezen múlik hogy engedelmeskednek e neked karakterek
és a vezető környezetében növeli a sebzések esélyét a karizma határozza meg a távolságot.
Outdoorsman - Táborzó
A térképen használatos, csökkenti a víz fogyasztását és az esélyét a váratlan tűzharcoknak.
Perception - Érzékelés
Éles szem a kis részletekhez.
Eldugott tárgyak észrevétele, és a párbeszédekben a részletek megfigyelésével új lehetőségek nyílhatnak.
Smart Ass- Okostojás
Okoskodással logikával új lehetőségek nyílnak a párbeszédekben.
Weaponsmithing - Fegyverkovács
Fegyverek szétszereléséhez és összerakásához jó.
A használhatatlan alkatrészekből ez az ezermester fejlesztéseket tud elkészíteni és felhelyezni
növelve fegyverek sebzését vagy más tulajdonságát.
-------------------------------------
Tudományos Képességek
Alarm Disarming - Riasztás hatástalanítás
Riasztók, ajtók, taposódrót, és más riasztó eszközök hatástalanítása.
Jól párosítható a Perception (észlelés)sel amely képes észrevenni ezeket a csapdák
Computer Science - Hekker
Tudást ad amivel használja a számítógépeket és más elekronikus berendezéseket.
Robotokat és "szintetizátorokat" tud a magunk oldalára állítani.
Demolitions - Robbantási szakértő
Aknák és csapdák hatástalanítása , A Perception tulajdonsággal ezek felfedezhetőek.
Field Medic -Szanitéc
Gyorsan hatékonyan alkalmazza a korlátozott orvosi ellátást az életmentő harci helyzetekben.
Lockpicking- Zárfeltörő
Egyszerű Zárak ajtók nyitása kulcs nélkül.
Mechanical Repair - GépSzerelő
Motorok gépek javítása , szituációban segítenek megoldani a mechanikus problémákat
Safecracking - Mackós
Bonyorult zárak , ajtók széfek feltörése.
Surgeon- Sebész
Súlyos sebesültek életének megmentése,ez a fajta műtét általában több időt vesz igénybe.
Toaster Repair- Kenyérpirító javítás
Speciális javítási képesség ami csak a kenyérpirítókhoz jó.
Az emberek a pusztaságban tárgyakat rejtettek rossz kenyérpirítókba.
------------
------------
Az attribute pontokat szint lépésnél nem lehet fejleszteni nem is kapunk többet mint amit a karakter generáláskor kiosztunk ?
az attributom pontok elosztásánál én is jobban oda figyeltem volna,h milyen szinteket állítok be,de ki gondolta,h szintlépésnél nem ad csak skill pontot és majd 10. szinten kapsz egy attribute pontot
Nem kell rágyúrni a surgeonra egyessel is feléleszt :) Lesz majd egy nyaklánc ami 2 -t ad surgoenhoz. 3-nál meg már a nagyobb surgeon pack is működik. Viszont érdemes a gyógyításra nagyon rágyúrni ha nem veszel fel gyógyítós embert.
Amit még elég érdemes hogy még egy embernek adj surgeon képességet mert ugy vettem észre a robotok szeretnek a gyógyítóra rátámadni és ha az is padlót fog... Volt párszor hogy nagyobb csata után vártam 11 percet hogy túléli e az egy szem gyógyítóm
------------
Egyébként így a játék vége felé már azt is ki merem jelenteni, hogy az assault rifle és sniper rifle kivételével, meg a végére energy weapon-ön kívül semmire nincs szükség fegyver fejlesztések terén. Annyi fegyver modot találtam, hogy általuk lőtáv (tactical scope és long barrel), pontosság (laser sight) megbízhatóság (high cap magazine vagy quick magazine) terén a fent említett fegyverek mindent visznek és a többi totál felesleges. A pisztolyok csapnivalóak sebzés és lőtávolság terén is, a géppisztolyok ugyanez pepitában csak még gyorsabban eszik a skulót is, nehézfegyverek egy vicc és zabálják a lőszert (a rakétavetők meg sosem lőnek mellé de csak egyszer használhatóak és dög nehezek). Közelharcban bőven elég volt nagy ritkán kesztyűk használata így bár szép sebzésű cuccokat találtam, azokat vagy szétszedtem vagy eladtam, mert nem volt rájuk szükségem. Energia csúzlik a játék első felében túl gyengék mert nincs érdemi ellenfél aki ellen hatásosak lennének, így azok is szétszedhetőek és eladhatóak ("lőszert azért lehet eltárolni belőlük, az még jól fog jönni).
Robbantani gránátokkal kell mert kis tömegűek és lehet halmozni azokat, ráadásul nem mennek mellé. Lőszeren kívül nagyon venni semmit nem kell.
Így az alap csapatomban most már 3-an assault rifle-t kimaxolva nyomulnak a fent említett kiegészítőkkel, egy emberem sniper lett (anti-material rifle-vel gyakran 1 lövéssel nyírva ki a 200+ Hp-s ellenfeleket), meg az egyik assault rifle-s manusomnak fejlesztve van az energy kategória is 5-ös értéken és betárazásra került egy death ray puska is jól feltuningolva (a kütyükkel a pontosság olyan, mint ha 10-es skill-en állna a fickó pontosság terén) hátha jön szembe egy olyan nagy robi mint ami a játék indulásakor a main menu-ben fogad (egy már jött, de ott még egy jóval gyengébb puskám volt, aminek okán elvesztettem kísérő robotomat)
----------
Szövegelős skillek mennyire értelmesek? Érdemes beléjük invesztálni?
1-2 pont nem ér semmit, az igazi előnyök sokkal nagyobb értéknél mutatkoznak meg. Így beszélgetés közben majd több infóhoz lehet jutni, elintézhetővé válhat erőszak nélkül is egy helyzet vagy alternatív megoldást, rejtekhelyet fedhetsz fel általuk. Mire átkerülsz a játék második felébe, Los Angeles-be, nem árt ha mindháromra van egy-egy embered 10-es skill-el (noha főleg a hard ass ami igényelve van és annak nő leggyorsabban a követelménye is), így amint felugrik az egyszeri opció azonnal rá tudsz bökni. MÍg ha nincs megfelelő értéken a skill-ed, akkor az új opció vörös lesz.
----------
A barter skill meg tényleg súlytalan, nem számít. A skill leírása mindent eléd tár és így ebben az esetben igen bátran merem kimondani, hogy érdektelen dolog a játékban. Elpocsékoltam erre egy karakternél 14 pontot míg rájöttem és azt már nem kapom vissza.
a barter skill kimerül annyiban, hogy ahányas a skill rétéke, annyi százalékkal olcsóbban vásárolsz és drágábban adsz el. Ez max 10%-ot fog jelenteni. Felesleges fejleszteni, nem ad semmit a megléte és nem buksz semmit a hiányával.
----------
------------
Mielőtt ládát nyitnál vagy széfet, mindig, minden esetben nyomj rá egy jobb klikket. Akkor leírja a program mit is lát a karaktered. Nem árt ha a perception-os karakterednek be van kapcsolva ez a képessége (nagyító ikon), mert így hamarabb észreveszi a dolgot. Ha egy ajtó/láda/széf környékén szirénákat vagy villogókat látsz, akkor az be van riasztózva. Ha kis dinamit csomag látszik rajta már messziről akkor jól láthatóan csapda van rajta. De sosem árt egy jobb klikk, hogy megtudd, pontosan milyen zárral is lesz dolgod.
Az elektronikus zárakat nem csak computer skill-el, de security-vel (alarm disarming, a csípőfogó) is lehet nyitni.
Van amihez safecracking, van amihez computer science kell. Amelyik széfen digitális zár van, ahhoz az utóbbi skill kell.
-----------
|