Wasteland 2 Játékbeli segítségek
Fegyver tippek
Ha egy fegyvernek van diagonal attack-ja akkor azzal lehet átlósan is támadni, nem kell közvetlenül elé vagy mellé állni a célpontnak. Amelyiknek nincs (márpedig a fegyverek többségének nincs) azzal nem lehet átlósan támadni. Nem kell aktiválni semmit. Vagy rendelkezik ezzel a tulajdonsággal egy fegyver vagy nem.
A shotgun a legkönnyebb szinten jó fegyver (mert ott a játékos csapatának igen nagy előnyöket biztosít a játék), meg a játék elején még lehet vele marhulni a normál nehézségi szinten is (ez a második lenne). Utána kuka (se a távolsága, se az átütőereje nem mondható jónak, így bizony elég hamar lecsökkentik majd a páncélozottá váló ellenfelek ezeknek a fegyvereknek a hatékonyságát).
Heavy fegyverek meg végig kuka kategória. Jól mutat az a 300-500-at sebző rakéta, de egyszer használható, marha nehéz és lesznek ellenfelek akiket elméletileg elvinne egy lövés, gyakorlatilag viszont ott marad talpon és harcra készen az illető. Inkább vigyen az ember ugyanakkora tömegben gránátokat, azok hatékonyabbak lesznek. Géppuskák meg pláne kerülendőek. Zabálják a lőszert ami ráadásul megegyezik az assault rifle lőszerével és egyes, igen jó sniper rifle lőszerekkel (egész pontosan ami géppuska már jó lehetne az 7.62-es lőszert kér viszont az ugyanezt köpködő assault rifle és sniper rifle fegyverek köröket vernek a géppuskára).
A harcot messziről kell megindítani, jól megfigyelőkkel és legalább 6-os Coordination tulajdonságú karakterekkel kell rendelkezni ha valaki eredményesen akar lövöldözni. Az alatt inkább hanyagolja a dolgot.
Két fegyverre tanítani senkit nem kell, pláne nem a játék elején amikor még alig akad pont. Ezzel bőven ráér a játékos, sőt igazából ki is hagyható nyugodtan a pontpazarlásnak ezen formája.
Egy fegyvert kell fejleszteni és végig amellett maradni. Skulóból több, mint elegendő van a játékban. Kiásni, hulladékból felvenni, ellenféltőt kukázni, ládákból és széfekből előbányászni és boltolni a kereskedőktől egyaránt lehet. Egyszer sem akadt gondom még Ranger nehézségen sem a lőszermennyiség hiányából pedig a csapatomból 4 embernek is assault rifle-je van és szinte mindig azonos lőszert használnak a srácok.
Ha közel jönne az ellenfél hát ütni kell ököllel. Brawling nélkül ugyan pontatlan, de minél magasabb szintű a karakter annál durvább lesz a sebzése már a puszta ökölnek is. Közelharcot is úgy kell csinálni, hogy nem sétálni oda az ellenfélhez, hanem megvárni hogy ő jöjjön közel. Így több támadási lehetőség is lesz egy célpontra.
Rá kell állni arra, hogy legyen egy nagy awareness értékkel megáldott karakter a csapatban és ő már jó korán észlelni fogja az ellenséget. Ekkor szépen becélozza azt az ember és tüzet nyit rá (harcon kívülről indított támadás nálam még nem ment mellé egyszer sem). Ezzel a játékosé az első csapás öröme és ő fogja kezdeni a harcot is. Távolról lehet durrogtatni, gránátot/dinamitot dobálni lelkesen. Ha nincs mindenféle vegyes fegyverzet a karaktereknél, akkor az első, meglepetésszerű sortüzükkel lazán lekaszálják a megcélzott ellenséges célpontot.
Sorozatlövéseket csak a legkeményebb ellenfelekkel szemben kell bevetni, akik keményen sebeznék a csapatot. Mindenki más ellen egyesével lehet nyugodtan durrogtatni. Kellően magas találati esélyek mellett meg lehet szépen aktiválni a fejlövés opciót ami jelentősen (20 vagy 25%-al) csökkenti a találati esélyt, ugyanakkor nagyon megemeli a sebzést. Assault rifle burst fire módban és fejlövésre állítva nem lesz pontos, de bizony még a 300+ HP-s ellenfelek többségét is egy akcióból viszi el.
Gyógycsomagokból a második nehézségi szinten eszement sok van és lesz. Kis sem lehet fogyni belőlük. Plusz vannak mindenféle kaják és italok, növények amik folyamatos gyógyulást tudnak nyújtani az elfogyasztójuknak. Aztán ott van az a nem elhanyagolható előny,hogy szintlépéskor maxra gyógyul ezen a nehézségen a delikvens. Ranger fokozaton többek között ez sincs már. Emellett nem csak gyógycsomaggal, de például trauma kit-tel is lehet ám gyógyulni. Igaz ezekhez már surgeon skill kell, nem elég a medic.
Érdemes úgy összerakni midnen karaktert. hogy legalább 8, de inkább 9 AP-val induljon. Ez karakteralkotáskor is látható, hogy éppen mennyije lenne a delikvensnek. Ennyire tényleg szükség lesz. Az ok, hogy például amikor beszalad egy AR-t használó karakter szájába az ellenfél, akkor az akár 4 lépésnyire (ha 9 AP-vel indult a delikvens) is eltávolodhat tőle és nem kap levonást a lövéseire. Az el nem használt AP-k meg ugye részben átvivődnek a következő körre, így ez az érték olyan, hogy egyik körben egyet, a másikban kettőt lehet lőni avagy mozogni és lőni is lehet. Nem kimagasló de jól lehet vele játszani. Nyilván a legjobb az elenne ha mindenki a lehetséges maximummal, 15-el futkosna, de ezt elég nehéz összehozni (nem sakkoztam ki, de szerintem indulásnál nem is összehozható, kellenek majd hozzá a 10 szintenként kapott extra tulajdonság pontok).
Gyógyítók szinte minden településen akadnak, akik ingyen foltozzák a brancsot, csak meg kell találni őket.
Medpack-ot én ásni szoktam(az elején kapsz ásót azzal minden homokbuckát nézz meg) és veszek kereskedőtől.
Toaster Items
Bizony neked kell megtalálni a delikvenst akinek jól jöhet/kellhet a tárgy. Ehhez nem egy esetben kapsz segítséget is, mert például a ranger múzeum vezetője elmondja, hogy érdekli minden régiség és minden a renger-ekkel kapcsolatos cucc, a requisition officer csaj minden high tech kütyüre vevő. A trágyaszóróval kapcsolatban is volt tipp, mert speciel elejtette a beszélgetés közben egy megjegyzésében a nyúlvadász dinnyenevelő öreg az AG Centerben, hogy már régóta vadászik valami jóféle cuccra amivel trágyázhat vagy legalább jó minőségű trágyára. Ez tehát neki leszállítandó (értük ad 4-et a díjnyertes gyümölcsökből amik jó kis tápokat adnak ideiglenesen).
Az ilyen cuccok elég ha valamelyik karakternél ott vannak, nem kell a beszélgetést végző egyénnél lenniük. Ha kell valakinek valami akkor lesz egy plusz beszédopció a többi között ami erről szól és ekkor megtörténik a felajánlás és átadás. Az ilyen cuccok amúgy szinte kivétel nélkül mindig a megjavított pirítókból esnek. Ezeket mindig el kell rakni mert valakinek kelleni fognak és épp ezért mindig magaddal is kell hurcold (nem kunszt mert mindegyik könnyű). Majd lesz kenyérpirítóban rakétavető is, na az speciel egy sima fegyver, eladható/szétszedhető, nem kell senkinek. a Bugylibicskát ne add el (pocket knife) az majd Hollywood-ban lesz egy easter egg amiért egy Crocodile Dundee 2-es beszólás keretében kapható lesz a This is a Knife! nevű marha nagy kés.
Ag center
Nem elég ha csak az egyik részét zárod le az AG center-nek, mindkét oldalon rendet kell tenni. Tehát a kérdéses növényeket majd azután tudod eltakarítani, ha mind a keleti mind pedig a nyugati területen elvégezted amit kell. Akkor lesznek ledarálhatóak a növények.
No meg az, hogy elkészüljön a szérum amit beraksz a helyi víztározóba. Ez fogja teljesen kinyírni az akadályozó növényzetet. A szérumhoz meg 10 pod vacak kell és a fungicid leadása a megfelelő személynek.
Ag centerben melyik doki gyógyít, és hol van? Akivel akkor beszéltem mikor bementem az épületbe, nem láttam ilyen opciót. És kéne egy kis segítség, a gazzal benőtt radio towert hogy tudom kiszabadítani, valamint a basementben sem tudok továbbhalani pont emiatt. Bármivel próbálom lőni az indákat az alagutakban, ineffective.
A nyugati területen lévő, ketrecbe zárt ipse ha kiszabadítod és majd később beszélsz vele a fő épület konyhájában, ő fog majd gyógyítani.
A gazzal benőtt tornyot majd azután tudod "kiszabadítani" hogy itt helyben megoldottad már a problémákat. Tehát elzártad a csapokat, lezártad a megfelelő rendszereket amiket majd a basement-en keresztül tudsz elérni. Ott lazán lehet haladni, csak ugye a 3 útvonal közül kettőben mérgező gáz terjeng. A növények ott marhára nem akadályoznak. Még a nyugati irányba vezető folyosón is kiiktatható a nagy gazhalom a sarokban, csak meg kell javítani a targoncát és az nekimegy vagy a folyosó fala szétverhető és akkor kikerülhető a növény.
Az indákat tehát ne lődözd, csak a lőszert pazarlod. A megsemmisíthetőeket is inkább püföld ököllel, addig sem fogy a lőszer. Majd ha a keleti és nyugati területeken megoldottad a problémákat akkor majd szétszedheted az indákat, de addig nem.
De mindezt világosan elmondta neked a nő, amikor beléptél a főépületbe és vázolta neked a szituációt. Elmondta merre és mit keress, hogyan oldd meg a helyzetet.
A csapatod fertőzése nem lesz halálos, maguktól is kigyógyulnak majd belőle, nem kell nekik szérum ehhez.
Ahogy a nő elmondta, menj le az alagsorba és ott irány a két másik terület. Egyiken generátorral játszhatsz majd (vízszabályzás), a másikon meg mást kell csinálni. Mivel csak két irány van, két út, így eltévedni sem lehet. Előbb elmész az egyik irányba (ventilátorokkal nem kell foglalkoznod, csak át kell menned közöttük mert ott vezet az út), aztán a másikba. Ahol 3 ventilátor van egymás után ott válassz le egy embert a csapattól és menjen előre a ventik utáni kis szobába. Csukja be az ajtót és kinyílik két másik így a mérgező folyosón nem kell császkálni. Ekkor a csapatot újra egyesíted és mehetsz a folyosók végénél nyíló létrán fel a keleti területre.
Azok a lila pöffetegek maradványai gyűjtendőek, amik felrobbannak ha közel mész hozzájuk. Messziről kilövöd majd odamész a maradványaihoz és felveszed a pod-ot ebből kell 10 db (egyébként írja is a quest, hogy milyen tárgy kell). A fertőzés meg nem fogja megölni a csapatot, nálam speciel magától levételre került szintlépésnél illetve területváltásnál első játékomban, másodiknál meg sosem kerültem olyan közel robbanó cuccokhoz (még pod person-hoz sem), hogy az fertőzni tudjon. Ha meg leszállítottad a cuccot a nőnek, akkor utána kell majd még fungicid is lentről a gombás barlangok egyik oldalszobájából és akkor lesz elkészítve a szérum, ámbátor azzal majd nem a csapatodat kell kúrálni, hanem először ott helyben a víztárolóba belezúdítani a megadott helyen a főépületben, majd pedig 3 másik megfertőzött településen ugyanezt tenni. Ehhez kapsz 5 adagot (de kérni lehet majd később újabba adagokat).
-----------
Amikor visszatértem a pasival hogy adják vissza a túszul ejtett csapattagunkat elég rosszra fordult a város sorsa , ez egy dolog de nem tudtam visszavenni a dokimat csapattagnak, úgy látszik valahogy csökkent a reputációm.
Akkor valamit tényleg eltolhattál. A reputációd náluk csak akkor tud esni, ha az embereiket ölöd.
Nálam annyi volt, hogy kimentem a manusért és élve visszahoztam. Amikor mentem befelé odamentem az első őrhöz még a kapun kívül és beszéltem vele, majd elmentem mellette így detektálta a visszakísért embert és köszöntötte majd szólt neki, hogy irány befelé. Ő elszaladt én meg visszakaptam az emberemet, aki ott ácsorgott a lépcső tetején ahol kikerült a csapatból.
Nem kaptál esetleg időközben kinn mászkálva egy rádióüzenetben segélykérést? Mert ezekből kettő az itteniekhez kötődik és az egyikben magadra haragítod a modoros bagázst aztán majd kicsit később a második segélyhívásra reagálva majd jóvátehető lesz a dolog és akkor jön a haverság, még a fegyvertárukba is beeresztenek majd. Tölts vissza egy olyan állást, ahol még nem dumáltál a ketrecbe zárt manussal (ez indítja el a csapattag elkobzásban végződő sort) és játszd onnan újra. Ott csúszhatott be valami gebasz.
Illetve eszembe jutott még egy lehetőség, hogy esetleg elkottyantottad a cselszövő némbernek mit is akarsz csinálni. Na ő megkeverhette a szószt a stadionban aminek akár ilyen kimenetele is lehet.
---------
Titán templom
Nem akarnak beengedni a templomba (mert, öldöstem a raidereket) csak ha 6 hordó anyagot szerzek be nekik.
Ezzel nem lenne probléma de nem adtak új üres 3 hordót igy nem tudok gyűjtögetni, V-mit elszúrtam vagy ez egy bug?
(A monk kisérőmet hagytam meghalni az elején, hogy tudjak beszélnia a feketeruhásokkal).
Megvan a megoldás: visszatöltöttem az első beszélgetéshez és 1 emberhez pakoltam az első 3 hordót, így megkaptam a 3 üreset is.
Úgy látom a gép igényli, hogy a küldetéshez tartozó dolgok a beszélőnél legyenek eggyüt.
Kérhetnek ott többet is, de meg megoldható a trutyigyűjtés nélkül is a dolog. Attól függ mit csinálsz az odavezető úton.
-----------
Békés megoldáshoz ott másféle módon juthatsz,
Szóval alapból nem kellett volna elfogadnod a madame (Heidi) küldetését, hogy nyisd ki neki a kaput hogy támadhasson, hanem még azelőtt, amikor azt kéri hogy nyomozz a dominája után, akkor annak a küldetéseit kellett volna csinálnod, aminek része, hogy megkeresed a szerelmét a "masked man"-t, ha jól emlékszem Heidi csak azután bíz meg a kapu kinyitásával, hogy beárultad neki a dominát akit utána kirúg. Tehát a domina szerelméről nem szabad beszélni a Heidinek, a domina meg megkér hogy keresd meg a szerelmét, aki mint később kiderül a papok egyik vezetője, és kettejükkel szövetkezve a papoknál megdöntitek a rezsimet és Hollywoodban is leváltjátok a Heidit, közben felszámoljátok a drogosokat és megszüntetitek a rabszolgaságot. Hozzáteszem nálam ez a küldetésvonal volt teljesen bugos és befejezhetetlen, pár hozzászólással ezelőtt írtam is róla.
Amúgy meg egyáltalán nem kell neked ott csatlakozni senkihez ha nem akarsz. Simán halomra mészárolhatsz mindenkit és átmehetsz a zárt kapun a rádió toronyhoz ha nem akarsz Hollywood-ban vacakolni.
---------
Ott majd azután mehetsz át, ha visszatértél a sugárzó zónába vezető utadról (ami miatt ide jöttél, noha át sem kellett volna menned még a dutyihoz, elég lett volna megkeresnek azt a fószert akihez küldtek a prison valley-ban és csak később átmenni a dutyiba, megúszva így felesleges harcokat és nem mellesleg jó eséllyel így tartva életben a civileket is).
Akiről Red beszél neked az a Ranger Citadel-ben fogoly, nem a Prison-ban. Szóval irány vissza a bázis és ott a dutyiban megtalálod a manust.
Addig nem kell vele foglalkoznod mert csak kipusztul a csapat a két mocskosul erős ágyúnak köszönhetően. Utána meg majd úgyis újra odaszólít a kötelesség és akkor majd bemehetsz (több módon is be lehet menni majd, az egyik mód a bejutásra eleve ott van a kerítés mellett inaktív állapotban). Sok fog függeni attól, kivel beszéltél a prison valley-ban, kiket nyírtál ki a dutyi kapujáig vezető úton, szóval többféle lehetőség közül majd az egyik megoldást jelent erre a "problémádra".
-----------
Viszont HA lekapcsolod a generátort akkor a benti őr is arrébb megy a riasztó felé... és így már ki lehet fosztani az indiánokat bent !
Ez a rész tetszett a játékban a legjobban mert különböző helyeken kell egyszerre komplexebb feladatot végezni tiszta Metal Gear az a rész.
Én még az arany sínszöget is elloptam csak vissza kellett tölteni mert mindenképpen rád támadnak ha kimész vele az ajtókon akkor is ha a kutya nem vett észre.
Viszont nem kell ezt tenned és nem is éri meg, mert semmi érdemi cuccuk nincs. Ha erre gyúrsz akkor nagyon máshogy alakulnak ott a dolgok.
Mondjuk az egész hely egy sima töltelék helyszín. Azon túl, hogy a kocsmában meg kell szerezni a halálraítélt delikvenstől Ace jegyzeteit, az egész hely kihagyható nyugodtan. Semmi érdemit nem ad sajnos hozzá a játékhoz és különösebben fejlődni sem lehet ott.
----------
Az indiánusoknál rossz viszonyt meg galibát akkor lehet tapasztalni ha az ember nem menti meg a kölyköt a pálya elején (még rosszabb ha véletlenül kinyírja), nem segédkezik a megfelelő dolgokban (tehát nem a droglaborosnak kell segíteni hanem feladni őt a "hatóságnál" a jó viszonyért cserébe). Aki piszkálja a generátort és lekapcsolja azt vagy észreveszik közben az se számítson sok jóra. Érdekes módon a büdös hobo ha a csapattal van, az is egyfajta barátibb hangsúlyt ad a beszólásoknak az indiánok részéről.
----------
A tolvajok táborában nincs mit egyezkedni. Ott lenyomod őket azt hozod a szajrét. Már ha a junkie-k által lopott cuccról van szó. Ha a rail thieves csoportokról, őket simán kinyírod (van 3 vagy 4 csoportjuk) és mész nyugodtan az indián faluba.
Angela által kinyírt manus nem befolyásol senkivel semmit viszony szinten.
Vonatoknál felesleges rádiótornyot piszkálgatni. Semmi szerepe. AG center/másik hely ahol neked toronnyal foglalkozni kell, Radio tower terület a másik, illetve majd lesz még egy jóval később, de ott nem lesznek vonatok a környéken sem.
Meg az indiánfőnök mondja hogy ott van valakinek a lánya a cellájukba, küldi mondja beszéljek vele, csak azt nem mondja hol van.
Egyébként cella csak az egyik brancsnál van, méghozzá a félkarú vezér tartózkodási helyén, ahol az arany szöget is őrzik. Nálam nem volt fogoly, igaz én megmentettem a fuldoklót, semlegesítettem a szétszórt bombákat, így haver voltam mindenkivel, így Jessie is szabad volt.
Jessie a lány bent van a vezetőnél.A térkép közepén lévő épületben.
---------
Red nincs a dutyiban, ő kívül van, de a segítsége (rad suit) fejében beküld a dutyiba kiszabadítandó azt a manust akit a ranger-ek lecsuktak és amúgy az ő haverja.
Shiwo:
A HP-sek könnyen nagy haverrá válhatnak ha akarod. Nem is kell érte sokat tenni, csak Angela feladatait meg a helyiek nyűgjeit kell rendezni. Gyorsan letudható a dolog probléma nélkül.
----------
Ja hogy a leggyakoribb jelszavakat sorolja fel amit adnak az emberek.
De egyik se enged be jelszó nélkül pedig feltörtem a nagy gépet... De még csak ablak se jelenik meg hogy beírhassam.
Nem is kell semmit sem beírni. Feltöröd a nagyobbik gépet, aztán a két kicsi közül azt amelyiket fel kell törni és ezzel kész is. Utána kinyírhatod a robotot. Nem kell semmi egyebet tenned ott. Nemrég fejeztem be azt a feladatot, szóval tuti ez a megoldása ha megmentésre törekszel.
Csak mert a menet annyi lett volna, hogy berhelő (computer skill-es) emberke odaoson egyedül a nagy géphez, aktiválja. Ekkor életre kel két kicsi konzol a sok közül amik szintén buzerálhatóak lesznek. Ezek közül kell egyszer a megfelelőt macerálni (szintén computer skill, ha nem jelenik meg a lemez ikon akkor nem csinálsz éppen semmit). Persze az egyik csak akkor látszik ha elforgatod a kamerát vagy teljesen kizoomolsz. Elég nehéz nem kitalálni melyik konzolt kell csesztetni, mivel szép zöld lesz ha ráviszed a kurzort. De csak egyszer macerálhatod aztán nem. Itt programhiba nincs, maximum rátenyereltél korábban vagy a harcban rosszkor (túl későn vagy túl korán) akartad macerálni (mivel harc közben is lehet buzerálni a gépeket).
Konkrétan 5-ös skill kell a robot javításához meg a gépek buzerálásához is. Eddigre meg már illenék ennél nagyobb skill-el is rendelkezni, pláne hogy eddigre 4 vagy 5 skill könyvet is össze lehetett szedni amik elolvasása 1 ingyen skill fejlődést ad. Lényegében innen már csak a prison van hátra aztán irány Kalifornia.
Oda meg nem szabad átmenni úgy, hogy nincs legalább 6-os de inkább még magasabb skill-ed az ass skill-ekben, a zárnyitásban, a computer csesztetésben de legfőképp a demolitions-ben és a brute force-on. De ez elmondható a harci skill-ek kivételével az összesről. Outdoorsman nem szükséges, leadership-pel kiválóan ellentételezni lehet az alacsony weapon skill-eket. Konkrétan mikor ide értem minden karakteremnek (ami a Rose-al kiegészült csapatot jelenti) megvolt a 20-as szintje. Amennyiben a vezéren kívül mindenki másnak max 4 skill-t fejlesztesz legfeljebb, akkor ez menni is fog simán. A harci skill-ek lehetnek alacsonyabbak, azokból elég sok szintet helyettesít egy magas leadership skill.
A kulcs meg a szemedet kiveri. A kinyírt synth karja az. Ott virít rajta, hogy quest item. :)
Ha minden robottal végeztél, akkor meg irány Werewolf Wally, beszélj vele aztán átadja a kulcsot az antennához amivel kinyithatod.
Ezek szerint a teheneket sem találtad meg, illetve Red komának sem segítettél, meg a vízkereskedőnek sem? Azok is mellékes feladatok. A robot összerakása viszont nem feladat, csak egy követőhöz jutsz általa. De nem feladat.
-----------
Bezárt embert két módon szabadíthatod ki. Az egyik a jó öreg zártörés. A másik megoldás a saját "kulccsal". Ha nyomsz egy jobb klikket a záron akkor arra is rájössz melyik cucc lesz az a bizonyos kulcs, amit szinte biztosan felszedtél.
Melyik robotot akarod megjavítani? A szerelőnél lévőt akitől a géppuskát szerezhetted ha a feleségének adtál egy bármilyen stukkert? Oda mechanical repair skill kell és annyi. A megjavított robot tápolható computer skill használatával. Harc után javítható mechanical skill használatával.
-------------
|